Η Kettering Town άσημη και… πρωτοπόρος στο Αγγλικό Ποδόσφαιρο (1976)

Author: Χωρίς σχόλια Share:
ket_tyres_pic

Marketing και ποδόσφαιρο, διαφήμιση και ποδόσφαιρο. Έννοιες που τις τελευταίες δεκαετίες είναι συνυφασμένες με τις τρομερές επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και γήπεδα, με τον πακτωλό χρημάτων που ξοδεύονται για μεταγραφές και την απογείωση του εμπορικότερου και μαζικότερου από πλευράς ενδιαφέροντος και συμμετοχής αθλήματος, λόγω της παγκόσμιας τηλεοπτικής κάλυψης του αλλά και με την εισαγωγή χορηγών σε επίπεδο διοργανώσεων και ομάδων.

Στη μεγαλύτερη μάζα των φίλαθλων αυτό σημαίνει πρόοδος, σε μια μικρότερη μερίδα όμως υποδηλώνει την απώλεια της ρομαντικής πλευράς του αθλητισμού, της αξίας της διάκρισης , της ίδιας της φανέλας εν τέλει και την εξάρτηση-επιβίωση του από καθαρά οικονομικά δεδομένα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο αυτή η ανάγκη για οικονομική ενίσχυση των ποδοσφαιρικών συλλόγων, έγινε αντιληπτή από πολύ νωρίς .Ο βασικότερος τρόπος ήταν η τοποθέτηση διαφήμισης στη φανέλα των ομάδων. Στην Λατινική Αμερική, πρώτη το «τόλμησε» η Πενιαρόλ τη δεκαετία του ’50! Στην Ευρώπη την αρχή έκανε η Γαλλία στα μέσα του ’60 και η Γερμανία τη δεκαετία του ’70 ακολούθησε. Η Ελλάδα δειλά δειλά εισήγαγε αυτή την τάση αρχές του ’80, σχεδόν ταυτόχρονα με την έλευση του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Στην Μεγάλη Βρετανία όμως καταγράφηκε η πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση.

Η αυστηρότητα  και η πίστη στις παραδόσεις, η τυπολατρία είναι χαρακτηριστικά άρρηκτα συνδεδεμένα με την ζωή των Βρετανών και εξαίρεση δεν θα μπορούσε να είναι και ο χώρος του ποδοσφαίρου. Για πολλές δεκαετίες οι διοικούντες της Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας δεν σήκωναν κουβέντα σε προτάσεις αλλαγών που αφορούσαν την ημέρα διεξαγωγής των αγώνων. Το Σάββατο ήταν μια «ιερή» ημέρα για το ποδόσφαιρο στο «νησί». Το ίδιο και οι φανέλες των συλλόγων. Μέχρι και οι εταιρείες που έντυναν τις ομάδες άλλαζαν σπάνια. Αυτή την σχέση ήρθε να διαταράξει μια άσημη ομάδα που αγωνιζόταν το 1976 στις χαμηλές κατηγορίες του Αγγλικού ποδοσφαίρου, η Κέτερινγκ Τάουν.

ket_tyres_pic

Η ιδέα που τάραξε τα νερά στην Αγγλία προήλθε από τον μάνατζερ-ποδοσφαιριστή Ντέρεκ Ντούγκαν, ο οποίος είχε ενταχθεί την ομάδα την προηγούμενη χρονιά. Εκείνος κανόνισε με μια τοπική εταιρία ελαστικών, την Kettering Tyres να διαφημιστεί στις φανέλες  της ομάδας με αντάλλαγμα ένα τετραψήφιο νούμερο, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο την εποχή εκείνη.

Όταν το νέο μαθεύτηκε στους κόλπους της Αγγλικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, το club διατάχθηκε να αποσύρει την διαφήμιση του χορηγού. Ο Ντούγκαν όμως έκανε έναν τελευταίο ελιγμό , έκοψε τη λέξη “Tyres” και άφησε μόνο το “Kettering T” υποστηρίζοντας ότι ήταν τα αρχικά της Τάουν! Μια σκέψη που ούτε οι Έλληνες διοικούντες δεν θα είχαν φανταστεί την εποχή εκείνη.Οι παράγοντες της Ομοσπονδίας δεν πείστηκαν φυσικά και αποφάσισαν εκ νέου την απόσυρση του χορηγού και απείλησαν με πρόστιμο 1000 λιρών την τοπική ομάδα.

kettering-town-celebrates-40th-anniversary-of-shirt-sponsorship-deal

Αυτή η ιστορία μπορεί να μην απέδωσε τα αναμενόμενα σε οικονομικό επίπεδο για την μικρή και άσημη ομάδα της Κέτερινγκ, ωστόσο η ίδια καταγράφηκε στα ποδοσφαιρικά βιβλία της χώρας ως η πρωτοπόρος ομάδα με χορηγία στη φανέλα έστω και ανεπίσημα καθώς οι εξελίξεις μετά το περιστατικό αυτό υπήρξαν ραγδαίες και ανάγκασαν τους διοικούντες του Αγγλικού Ποδοσφαίρου να δεχτούν από την επόμενη χρονιά τις χορηγίες και διαφημίσεις στις φανέλες των Βρετανικών ομάδων. Αντιλήφθηκαν πως χωρίς περαιτέρω οικονομική ενίσχυση,  το προϊόν δεν θα μπορούσε να αναβαθμιστεί μα ούτε και οι ίδιες οι ομάδες. Η Σκωτσέζικη Χιμπέρνιαν ηταν η πρώτη από τις μεγάλες που προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα, το χρωστάει όμως, όπως και οι υπόλοιποι, στην…Κέτερινγκ Τάουν!

  Next Article

Ελλάδα- Δανία 0-2 (Προκριματικά Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος 1984 – video)

Διαβάστε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *